Sklep Internetowy w Twoich rękach!

Czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes

Adresy URL sklepu internetowego – czy naprawdę są takie ważne?

Posted by on Paź 25, 2012

Jeśli chcemy, aby nasz sklep internetowy odniósł sukces, musimy zadbać nie tylko o dobrą ofertę i fachową obsługę, ale też o dobrze zaprojektowane adresy URL. Dlaczego to takie ważne i jakich błędów w tym względzie powinniśmy unikać?

Na sukces sklepu internetowego składa się wiele czynników. Dobra oferta, dopracowana strona produktu, skuteczna obsługa klienta – to niewątpliwe ważne aspekty dobrze funkcjonującego e-sklepu. Czy jeśli dopracujemy wszystkie te czynniki, to możemy nie zastanawiać się na skutecznością adresów URL naszej strony? Odpowiedź brzmi: Nie. Adresy URL sklepu internetowego są bardzo ważne i należy o nie zadbać.

Może i ważne, ale dlaczego?

Adresy URL sklepu internetowego – zarówno strony głównej, jak i poszczególnych podstron – odgrywają bardzo ważną rolę w postrzeganiu e-sklepu przez użytkownika. Zadbajmy o to, aby adresy te bezpośrednio wskazywały na umiejscowienie danej podstrony w hierarchii całej strony. Przykładem może być adres: www.jakasnazwasklepu/agd/pralki/bosch – klient dokładnie wie, gdzie znajduje się ta podstrona i szybko może ją znaleźć.

Uwaga na dziwne znaczki

Należy zwrócić szczególną uwagę na adresy URL podstron sklepu internetowego, ponieważ czasem są one kreowane automatycznie, na przykład przez system zarządzania treścią. Ładnie wyglądający adres URL www.jakasnazwasklepu/agd/pralki/bosch może zamienić się w ciąg tajemniczych znaków i numerów, których połowa internautów nawet nie rozumie, a już na pewno żaden się nie domyśli, że pięciocyfrowy numer na końcu adresu URL skazuje właśnie na pralki marki Bosch. Doprowadzenie adresów podstron do ładu może zająć trochę czasu, ale jest to konieczne nie tylko ze względu na wygodę użytkownika, ale też wizerunek naszego e-sklepu.

Nie przesadź ze słowami kluczowymi

Prawidłowe adresy URL sklepu internetowego pomogą nam w pozycjonowaniu strony. Dobrze opisane podstrony zwiększą widoczność naszego e-sklepu w wynikach wyszukiwarki, a to od razu przełoży się na ilość odwiedzin naszej strony. A większa ilość odwiedzin to większa ilość klientów. Należy jednak uważać, aby pragnienie zwiększenia widoczność w wyszukiwarce nie stało się głównym celem poprawy adresów URL podstron. Przeładowanie adresów słowami kluczowymi nie tylko będzie wyglądało źle, ale też może zaszkodzić naszej stronie. Gdy robot wyszukiwarki wykryje nienaturalne zagęszczenie słów kluczowych w adresach podstron e-sklepu, nasza strona może spaść z pozycji w wyszukiwaniach.

Jeszcze parę błędów do unikania

Podczas projektowania adresów URL sklepu internetowego powinniśmy unikać kilku często widywanych błędów. Przede wszystkim unikajmy wielkich liter – w internecie tak już się przyjęło, że nie używamy wielkich liter w adresach URL i niech tak zostanie. Nie używajmy też znaków specjalnych – znaków zapytania, przecinków czy wykrzykników, a także polskich liter. Jeśli w nazwie danej podstrony występuje kilka wyrazów, oddzielmy je myślnikami – nigdy podkreślnikami, ani tym bardziej spacjami.

Jeśli będziemy stosować się do tych wytycznych, nasz sklep internetowy będzie wyglądał profesjonalnie, przyciągnie użytkownika i zwiększy swoje szanse na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *